fredag 6 juli 2018

Sommarutmaningen - Magnus Chase : Krigarens svärd


Bokens titel
Magnus Chase Krigarens svärd

Författare
Rick Riordan

Varför valde du boken?
Jag valde den här boken eftersom den är skriven av min favorit-författare Rick Riordan. Jag har läst många av hans böcker som t ex Percy Jackson och Olympens hjältar.
Jag valde den här boken för att jag gillar att läsa om gudar som man trodde på förr i tiden och för att den verkade spännande när man läste  sammanfattningen på baksidan av boken.

 
Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken Det som jag tyckte var extra bra med boken var att spänningen aldrig slutade. Så fort man hade läst klart ett kapitel så ville man bara läsa mer.
Boken var väldigt bra eftersom den innehöll både fakta och fantasi.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Magnus Chase, Krigarens svärd, påminner faktiskt om Rick Riordans andra böcker som också handlar om gudar, t ex Percy Jackson. Den påminner om de böckerna eftersom det finns ett liv efter detta i båda religionerna.
Den påminner också om Percy Jackson t.ex, för att det finns mäktiga vapen i båda böckerna och eftersom språket liknar varandra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar