tisdag 31 juli 2018

Den förflyttade - del 1 i framtidstrilogi

Hanna Christenson är en svensk författare som har skrivit en romantisk, otäck men spännande trilogi som utspelar sig i framtiden. Kanske du vill göra som Emma som har testat att läsa del 1? Boken heter "Den förflyttade".

Varför valde du boken?
Jag valde boken eftersom en av mina bästa kompisar har tjatat på mig väldigt länge på mig att jag ska läsa den (vilket var väldigt bra eftersom jag tyckte om den jättemycket).

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Jag gillar upplägget med hur det hade kunnat se ut i framtiden. Den är väldigt kreativ.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Jag tycker att den påminner lite om filmen The Island eftersom det är både inte tillåtet med för mycket kroppskontakt och alla bär likadana dräkter, det utspelar sig i framtiden o.s.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar