onsdag 21 juni 2017

Sommarutmaningen : Cinder

Här kommer Emma Kendrins boktips till Sommarutmaningen!

Bokens titel:

Cinder
 
Författare:

Merissa Meyer
 
Varför valde du boken?

Jag har läst den innan på svenska men eftersom den är så bra så valde jag att läsa den på engelska också. Från början när jag läste den första gången så var det en bibliotekarie som rekommenderade den och när jag läste på baksidan så verkade den vara min stil av bok plus att framsidan var väldigt häftig.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
 
Det bra med boken är att den är väldigt lik Askungen men det är ändå en egen berättelse eftersom den utspelar sig i framtiden så man känner igen den, men man kan ändå inte förutspå vad som kommer att hända.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!

Den påminner ju såklart om Askungen men den påminner också om en film som också var en askungensaga men den utspelades i nutid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar