onsdag 13 maj 2015

Kan det bli värre?


Författare
Bengt-Åke Cras
Längd
216 sidor
Målgrupp
11-13 år
Betyg (1-10)
2 av 10
Kategori
Fotboll, kärlek och kan det verkligen bli värre?




Markus är huvudpersonen i Kan det bli värre. Han vill bli fotbollsproffs och får många erbjudanden. Ett av erbjudanden är att han ska få spela en träning med Manchester United men på vägen dit händer något oväntat. När han väl kommit fram blir det inte som han har tänkt sig. När han kommer tillbaka till hotellet så ringer han till Annie, hans flickvän som svarar lite konstigt och han misstänker onda tankar. Sedan får han ett oväntat samtal från Cewe Formander som kommer med dåliga nyheter om hemresan.

Jag gav den så dåligt betyg för att den är svår att följa och man får ingen läslust. Jag rekommenderar inte heller att hoppa in direkt i serien som jag gjorde då man inte fattar något alls. Anledningen att jag gjorde så var för att de första delarna inte fanns på biblioteket. Alltså med min åsikt är detta ingen bra bok.

Detta är den åttonde delen om Markus och BK Pantern.


/Jonatan

Pilängskolans elever gästbloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar