måndag 7 augusti 2017

Sommarutmaningen : An abundance of Katherines

Tove, 16 år, gillar John Greens böcker.

Bokens titel: An abundance of Katherines

Författare: John Green

Varför valde du boken?
Det här är min femte John Green-bok som jag har läst, så uppenbarligen tycker jag att hans böcker är värda att läsa. Jag hade nästan glömt att jag hade boken hemma, men såg den inklämd i bokhyllan förra veckan när jag kände för att läsa något på engelska.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Det som jag tycker Green verkligen lyckas med i sina böcker är att skapa så olika karaktärer. Min favorit i den här boken är huvudpersonen Colins bästa och enda vän Hassan, en sarkastisk Judge Judy-fantast som vill få sin bästis på bättre humör efter hans nittonde Katherine-break up genom att åka på road trip.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Jag vet ärligt talat inte om den här boken påminner om något särskilt. Jag kan möjligtvis känna igen Colin lite i karaktären Sheldon från tv-serien "The big bang theory", men samtidigt är Colin lite för ungkarlig för att passa in på honom. Han är lite svår att placera, Colin, eftersom han både är extremt nördig men ändå har haft 19(!) förhållanden. Han är väldigt udda, men det känns ändå som att många kanske känner en Colin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar