torsdag 2 augusti 2018

Vi kommer snart hem igen - tecknat om andra världskriget

Ebba fortsätter att ta reda på hur det var under andra världskriget med hjälp av böckernas världar. Nu har hon testat att läsa en sk grafisk roman, vilket innebär att historien berättas i form av tecknad serie. Jessica Bab Bonde & Peter Bergting skrev och tecknade. Så här tyckte Ebba:

Varför valde du boken?
Jag valde boken för jag ville läsa en bok som är lite enklare och har färre ord.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Jag kan inte säga att jag älskade boken men den var inte dålig heller. Det är nog svårt att förmedla allt som hände under andra världskriget genom en serie. Men den är väldigt fint skriven så man slappnade av medans man läste och när man läst klart så får man en ny bild av hur folk hade det under kriget. Boken är till att rekommendera till barn som är några år yngre än mig. Jag tror att de skulle uppskatta den mer.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Boken är unik och egen i sitt slag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar