måndag 6 augusti 2018

Den orädde - del 2 av spännande trilogi

För ett slag sedan tipsade Emma om "Den förflyttade", del 1 i en superspännande trilogi som utspelar sig i framtiden. Författaren heter Hanna Christerson. Nu har Emma fortsatt med att läsa del 2, "Den orädde",  och så här tyckte hon om den:

Varför valde du boken?
Jag valde boken eftersom en av mina kompisar har tjatat på mig länge att jag måste läsa denna serien så lånade jag alla tre på en gång och när jag väl hade läst ut ettan så tog det inte lång tid innan jag började på tvåan.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Jag tycker om hur hon byggt upp samhället som de lever i. Det är häftigt, inte för att jag skulle vela leva så men att det hade faktiskt kunnat se ut så i verkligheten.
En annan bra sak är att man sätter sig så snabbt in sig i situationen och det känns som man är en av dem.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Jag skulle säga att den påminner om filmen The Iland. Det är liksom både framtiden och ungefär samma uppbyggnad av samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar