tisdag 7 augusti 2018

Vargprinsessan av Cathryn Constable

Anna har valt att läsa en riktigt härlig vinterbok denna sommar. Kanske något att lägga på minnet även inför jullovet? Vargprinsessan är en bok fylld av spänning, rysk natur, magi och romantik!

Varför valde du boken?
Den såg spännande ut och hade en häftig framsida. Jag läste på baksidan och blev helt fast.  Jag frågade en bibliotekarie om hon hade läst den och jag fick svaret att boken var otroligt bra, jag tyckte det var värt att pröva.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Den berättade mycket om Rysslands natur och förklarade det som magiskt. Jag själv har aldrig varit i Ryssland och fick då skapa egna "bilder" Den var väldigt spännande eftersom alla människor inte var vilka dem visade sig vara.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner mig om askungen eftersom där var det också en flicka som inte hade några riktiga föräldrar och i slutet blir hon en prinsessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar