torsdag 2 augusti 2018

Broderband - De utstötta

Precis som Olle tidigare i sommar har även Anna läst och tyckt om John Flanagans första del av serien Broderband. Boken heter alltså "De utstötta" och MÅSTE ju faktiskt vara bra när den får så fina recensioner! Visst blir man sugen på att läsa?

Varför valde du boken?
Jag har läst en serie "Spejarens lärling" av samma författare och som jag själv tyckte var väldigt bra. Jag tänkte att det var värt att pröva nu när jag läst ut den andra serien.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Jag gillar när det händer saker nästan hela tiden annars tröttnar man ju och därför gillade jag den här boken. Det var också bra att författaren visade att det både kan gå bra och dåligt och inte att allt är toppen hela tiden utan att ibland är det också tufft.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner såklart om den andra serien jag läst av samma författare "Spejarens lärling" men det är ju inte så konstigt eftersom det är av samma författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar