torsdag 2 augusti 2018

Bronsdolken del 4: Gravens fånge

Sabina fortsätter på serien Bronsdolken av Michelle Paver och har nu kommit ända till del 4  "Gravens fånge". Läs här vad hon tyckte om den!

Varför valde du boken?
Jag valde boken för att den är del fyra i serien "Bronsdolken" och då visste jag att jag bara skulle älska "Gravens fånge".

Bronsdolken består av fem böcker och jag kan verkligen rekommendera serien till andra läsare.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Något som var särskilt bra var att boken var spännande, särskilt när huvudpersonen Hylas var inne i gravkammaren och höll på att kvävas. Den var också väldigt bra när Telamon rusade efter Hylas för att döda honom och använde Pira som lockbete.

Det fanns inget att förbättra med handlingen, men det var förvirrande när boken inte var skriven ur jag-form, men ändå berättades ur någons perspektiv.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
"Gravens fånge" påminner lite om serien Kane-krönikan eftersom "Gravens fånge" utspelar sig i Egypten och Kane-krönikan innehåller Egyptisk mytologi som också fanns med i boken.

Eftersom den här boken utspelar sig för 3500 år sedan så påminner den inte om något som hänt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar