fredag 10 augusti 2018

Monstrets dotter av Cashore - otroligt bra fantasy, missa inte!

Nu har Anna hittat en av de senaste årens bästa fantasy-serier, serien "De utvalda" av Kristin Cashore. Del 1 heter "Tankeläsaren" och Anna har kommit till del 2 som heter "Monstrets dotter". Så här skriver hon:

Varför valde du boken?
Det här är andra boken i en serie och jag har precis läst ettan. Den första boken var fängslande och jag älskade den direkt. Jag hoppades att andra boken skulle vara liknande och såklart ville jag få reda på fortsättningen.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Författaren målar upp en bild i huvudet och när jag läste boken kunde jag nästan höra i huvudet varje gång någon sa något. Den var väldigt händelse rik och jag hade nästan svårt att lägga ifrån mig boken för att göra praktiska saker som att äta och sova.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner mig inte om något jag läst, sett eller varit med om tidigare. Den är helt unik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar