måndag 6 augusti 2018

Den infödda

Den förflyttade-trilogin av Hanna Christenson måste verkligen vara bra... i sommar har nämligen Emma läst och rekommenderat alla tre delarna! Så här skrev hon om avslutningen, "Den infödda":

Varför valde du boken?
Jag valde serien från början för att en av mina kompisar hade läst den och sa att den var jättebra och att jag bara måste läsa den så jag läste ut ettan, tvåan och nu tredje och avslutande delen i serien.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Jag gillar att allt inte alltid går som man tror från början och att man får många överraskningar.
Jag gillar även alla karaktärer.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner om filmen The Island eftersom den utspelar sig i framtiden och faciliteterna liknar platsen som huvudpersonerna i The Iland bor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar