fredag 6 juli 2018

Sommarutmaningen - Den utstötte

Sabina tipsar oss om en spännande fantasyserie av samma författare som skrivit serien Vargbröder.

Bokens titel
Bronsdolken Den utstötte

Författare
Michelle Paver

Varför valde du boken?
Jag valde den här boken för att min storebror tipsade mig. Han hade läst hela serien och hade den hemma. Jag hade ingen annan bok att läsa så därför tog jag den.
Jag läste den här boken eftersom jag hade läst en annan serie som har skrivits av samma författare och den hette Vargbröder och den var väldigt bra.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Något som var särskilt bra med boken var att det hela tiden var spänning i boken för man visste att huvudpersonen aldrig kunde slappna av utan att han måste vara på sin vakt.
Något som jag tyckte var bra var att boken var fantasy, men även så att boken skulle kunna vara verklig. Den här boken gränsar till verklighet och fantasi och det är väldigt bra.
Jag tyckte att boken var bra när huvudpersonen Hylas var kompis till Telamon, men så blev de plötsligt fiender och en fiende blev vän till Hylas. Det var lite förvirrande.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Boken påminner lite om andra böcker som jag har läst eftersom det är vanligt att det är en kille och en tjej som är huvudpersoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar