fredag 6 juli 2018

Sommarutmaningen - Ormgudinnans besvärjelse

Bokens titel
Bronsdolken Ormgudinnans besvärjelse

Författare
Michelle Paver

Varför valde du boken?
Jag valde boken eftersom den är del tre i Bronsdolken och ettan och tvåan var väldigt bra.
Kort sagt, jag valde den för jag gillade fantasy.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Jag tyckte att det var dåligt att boken inte var skriven i jag-form utan i berättar-form.
Det som var bäst i boken var när huvudpersonen Hylas stred mot Kreon och just som Hylas skulle ha dött kom en tjur springande och dödade Kreon.
Jag gillade den biten bäst eftersom det var lite mer spännande än det brukar.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den här boken påminner inte om någonting jag har hört talas om. Jag har aldrig hört att man kan bli kompis med ett lejon och en falk och det var precis det som hände i boken.
Det enda jag har hört talas om är att man förr i tiden offrade till sina gudar för att skörden skulle vara god eller något liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar