måndag 30 juli 2018

Flyg, ollonborre, flyg!

Och nu, ett tips om en till bok på temat "andra världskriget" av Ebba. Författaren hette Christine Nöstlinger, kom från Österrike och vann ett antal priser för sina barn- och ungomsböcker.

Varför valde du boken?
Jag valde boken för jag tycker mig känna igen titeln sedan innan och för att omslaget var fint.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
En sak jag tyckte var bra med boken var sättet den var uppbyggd på. Det var inte den vanliga handlingen där det finns ett större problem eller ett större mål. Bokens handling känns mer som en vanlig persons liv.

En sak som var lite konstigt med boken var titeln. Ollonborrar nämndes inte alls i boken så jag antar att det finns någon underförstådd mening med titeln som jag inte förstår.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Det är rätt så svårt att komma på något annat boken påminner om mer än Maia Gripes Tordyveln flyger i skymningen. Fast antagligen är det bara titlarna som påminner om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar