måndag 30 juli 2018

Demigods and magicians

Här kommer ett magiskt boktips från Sabina till alla er som även läser på engelska! Författare är Rick Riordan.

Varför valde du boken?
Jag valde boken eftersom den var på engelska och för att den var skriven av min favoritförfattare Rick Riordan. Jag valde den boken eftersom den handlade om både halvgudar och magiker.

"Demigods and magicans" fanns bara på engelska och jag hade ingen engelsk bok så den passade perfekt.

Om du gillar äventyr och engelska böcker så kan jag rekommendera den här boken till dig.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Det som var särskilt bra med boken var att den var spännande och den blev ännu bättre när två av huvudpersonerna (Carter Kane och Percy Jackson) började slåss på liv och död.

Boken var bra eftersom den var skriven i jag-form och eftersom den var på engelska.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
"Demigods and magicans" påminner om filmen "Gods of Egypt" och "Percy Jackson" eftersom boken var en blandning mellan Egyptisk och Grekisk mytologi.

Om man bortser från dem filmerna så påminner boken inte om någonting annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar