torsdag 27 juli 2017

Sommarutmaningen: Järnprovet och Min syster är i tusen bitar

Anna 11 år är en snabb läsare och har skickat in några nya lästips till oss.

Bokens titel:
Järnprovet

Författare:
Holly Black, Cassandra Clare

Varför valde du boken?

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Den var spännande och man blev helt fast i den direkt.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den liknar Harry Potter fast lite snällare.

Jag valde boken för jag fick den rekommenderad av en bibliotikarie.



Bokens titel:
Min syster är i tusen bitar

Författare:
Annabel Pitcher

Varför valde du boken?
Jag fick boken rekommenderad av en kompis som hade gillat den men själv tyckte jag inte om den.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Boken var väldigt långtråkig. Man förstod inte riktigt vad den handlade om i början. Rättare sagt jag tyckte inte om den.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner mig inte om något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar