lördag 29 juli 2017

Sommarutmaningen: Grottbjörnens folk

Här kommer en bok inskickad av Ebba 12 år.

Bokens titel:
Grottbjörnens folk

Författare:
Jean M Auel

Varför valde du boken?
När jag läste på baksidan av boken tyckte jag att den verkade bra.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Jean M Auel har lyckats med att få läsaren att fastna. Även om jag tänker att jag ska sluta läsa vid nästa kapitels början så kunde jag inte sluta läsa. Efter denna bokens slut så var jag tvungen att läsa vidare för att det var så spännande...

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner inte om någon bok jag har läst om inte möjligtvis sättet boken är skriven på. Den får en att tänka på att människor varken uppförde sig bättre eller sämre då än vad vi gör idag. Det är samma bråk som uppkommer nu som då.  Att avundsjuka kan få folk att göra dumdristiga saker. Boken är något säreget som alla borde få ta del av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar