måndag 17 juli 2017

Sommarutmaningen: Legend

Dagens boktips kommer från Ebba som har läst boken Legend.

Bokens titel:
Legend

Författare:
Marie Lo

Varför valde du boken?
Den såg spännande ut...

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Huvudkaraktärerna kändes realistiska och miljöerna verkliga. Storyn grep tag i mig och jag ville gärna veta om huvudpersonen skulle bli avrättad eller inte. Problemet är det att boken är skriven i presens vilket stör mig eftersom att jag inte gillar "presensböcker". Marie Lo hoppade också en del mellan tidsformerna vilket aldrig är korrekt. Om man presenterat storyn på ett annat sätt så hade boken varit fantastisk men nu vet jag inte riktigt.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst! Boken får mig att tänka på hur desperat man kan vara för att få världen rättvis och framförallt hur gärna författaren vill att boken ska vara spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar