onsdag 26 juli 2017

Sommarutmaningen: Rädda honom, Varulvens hemlighet och Isdraken

Anna 11 år i Lomma har skickat in ett gäng olika boktips. Här kommer de första tre som innehåller tre populära författare, bland annat Kristina Ohlsson som varit med tidigare i sommarutmaningen.


Bokens titel:
Rädda Honom

Författare:
Camilla Lagerqvist


Varför valde du boken?
Jag valde boken för jag fick den rekommenderad av en kompis. Boken såg väldigt häftig ut så jag började läsa på baksidan och då blev jag helt fast.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Den här boken passar verkligen mig för jag älskar havet. Jag gillade boken för det var spänning hela tiden.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!

Den liknar filmen Titanic. Jag har inte sett filmen själv men hört om den från andra som har sett den.


Bokens titel:
Varulvens Hemlighet

Författare:
Kristina Ohlsson

Varför valde du boken?
Jag valde boken för att jag har läst alla Kristina Ohlssons böcker och älskar dem. Så nu när det kom ut en ny var jag bara tvungen att läsa den.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:

Det finns inte så mycket som jag kan säga utan att avslöja något om boken. Mer än att den var spännande och super bra.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner om en av Harry Potter böckerna.


Bokens titel:
Isdraken

Författare:

George R. R. Martin

Varför valde du boken?

Jag valde boken för jag fick den rekommenderad av en kompis som hade läst den och tyckt om den.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Det kändes som om boken ville berätta att det är okej att vara olik alla andra för du har din speciella kraft som representerar dig.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!

Den liknar boken Draksången i serien Drakarnas öde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar