måndag 14 augusti 2017

Sommarutmaningen : Cress ; Ljudet av ditt hjärta

Här kommer två härliga tips från Emma i Lomma.


Bokens titel
Cress

Författare
Marissa Meyer

Varför valde du boken?
Jag valde boken för att jag har läst den första och andra delen i serien och de var jättebra så då fortsatte jag med tredje boken

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Att man inte hade någon som helst aning vad som skulle hända (även om jag har läst den innan)

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Jag tycker den påminner om Star Wars för att det finns liv på andra ställen än jorden, de är ute i rymden mycket och den utspelar sig i framtiden.





Bokens titel
Ljudet av ditt hjärta

Författare
Stephenie Meyer

Varför valde du boken?
För att det är många som har läst den och rekommenderat den och det finns en bra film till som man kan se efteråt

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken
Att den är så spännande och att man kunde leva sig in i berättelsen väldigt bra

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner lite om Ulvesommer för att i Ulvesommer så skyddar huvudpersonen vargar och Bella övertygar Cullens att vargarna inte är något hot och att de ska samarbeta istället för att slåss mot varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar