fredag 12 april 2013

Det går bara inte

Det går bara inte, nej det går bara inte för sig att man blir kär i två killar samtidigt. Men det är precis vad som händer Emelie. Hon är kompis med Viktor, och visst har de väldigt trevligt ihop, men inte är hon väl kär i honom? Fast hon skulle gärna vilja känna på hans mjuka, fina hår, och visst blir det lite varmt i magen när han tittar på henne. Men så går hon på en fest, och där träffar hon Sander, som hon kan prata så fritt med och när han kysser henne känns det så himla rätt. Och när han vill träffa henne igen säger hon genast ja. Emelie har en bästis, Stina, som börjar ifrågasätta Emelies "dubbelliv", Emelie som själv inte kan se något problem i att träffa båda killarna. De är ju så spännande båda två, både Viktor och Sander, på så olika sätt. Och hon är ju bara kompis med Viktor! Men vad har han för känslor för Emelie? Emelie går estetprogrammet på gymnasiet, på samma skola som Viktor, och sitt intresse för musik delar hon med både Viktor och Sander.
"Sängen gungar ännu mer när han lägger sig ner bredvid mig. Jag kan känna honom som en värme längs kroppen och jag trycker mig mot den som en kelen kattunge. Om du kliar mig på magen är jag din vän för evigt. Varför måste människor vara så mycket mer komplicerade?"

"Det går bara inte" är titeln på Camilla Jönssons debutroman. Det är en snabbläst bok, man vill gärna veta hur Emelie skall lösa problemet, hur skall hon kunna välja mellan Viktor och Sander? Och varför måste kärlek vara besvärlig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar