torsdag 28 juni 2018

Sommarutmaningen - Midnattskronan


Och nu kommer sommarens första tips från Emma i Lomma, som bidrog även förra året. Kul att du hittat hit i år igen!
 
 
 
Bokens titel
Midnattskronan



Författare
Sarah. J. Maas

 
Varför valde du boken?
Eftersom jag har läst den första boken och kunde inte annat än älska den, så blev jag jätteglad när jag hittade tvåan på bibblan. Varför jag valde den första boken från början var nog den har en väldigt lockande och snygg framsida samt att den lät så extremt spännande!

 

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken. Jag gillar verkligen Celena. Hon är både ond och god. Hon är ju uppfostrad till att döda men hon vill göra bra saker även om hon haft en sådan uppväxt. Hennes bästa kompis Nehemia försöker få henne att förstå att man kan vända allt ont till något gott.

 

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Den påminner lite om boken över näktergalens golv för att de båda handlar om personer som är utvalda till att göra stordåd men som inte riktigt vill acceptera sitt "öde"/det de är födda för att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar