onsdag 14 juni 2017

Sune tjejtjusarmästaren - första lästipset från Sommarutmaningen!

Sommarlovet har börjat och nu kan du direkt vara med i Sommarutmaningen på biblioteken i Lomma och Bjärred. Följ länken från hemsidan så kan du skriva ett boktips där. För varje boktips får du en lott där du kan vinna glass eller fika i slutet av sommaren! Ju fler böcker = desto fler chanser att vinna :-)
En som redan har börjat är Julia, 10 år från, Bjärred. Här kommer hennes tips:

Boken som Julia har läst är Sune tjejtjusarmästaren av Sören Olsson och Anders Jacobsson. Så här svarade hon på frågorna om den:

Varför valde du boken?
Jag valde boken för att den såg rolig ut, och att jag tyckte att den hade lagom sidor för mig. Jag är väldigt intresserad av humorböcker.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Det jag tyckte var väldigt bra med boken var att man fick bra självförtroende och att den var rolig. Det fanns inget jag tyckte var dåligt med boken.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig...vad som helst!
Boken påminner om en film jag har sett där en kille var kär i två tjejer. (Filmen heter Violetta)

Tusen tack för det tipset, Julia!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar