tisdag 27 juni 2017

Sommarutmaningen : Rapture

Nästa tips på sommarläsning inom vår sommarutmaning kommer från Wilma, 19 år, i Bjärred. Hon har läst en serie böcker på engelska som kallas "The Fallen series" där Rapture alltså är del 4.


Bokens titel: Rapture
Författare: Lauren Kate

Varför valde du boken?
Jag valde den här boken för att jag tycker Fallen-serien är bra och var spänd över hur historien skulle fortsätta.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Det bästa med boken var att Luce lyckades lista ut hur man bryter förbannelsen som lades över Daniel och henne som gjorde att de inte kunde vara tillsammans.
 
Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
När jag läste Rapture fick det mig att tänka hur mycket Luce har förändrats och utvecklats under seriens gång: ifrån att ses som den galna tjejen som en del var rädda för till att hitta sitt sanna jag.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar