onsdag 28 juni 2017

Sommarutmaningen : Hingsten från havet


Nästa sommartips kommer från Vilma, 15 år, i Bjärred och går kanske speciellt till alla hästälskare! Visst är det härligt att bli riktigt uppslukad av en bok, precis som Vilma beskriver?
 
Bokens titel: Hingsten från havet
Författare: Pamela Kavanagh

Varför valde du boken?
Jag har alltid gillat hästar och rider själv. Och eftersom framsidan inkluderar en häst så var det lite lockande. Läste även på baksidan och fick därefter uppfattningen att boken måste vara sjukt spännande.

Berätta om något som var särskilt bra eller dåligt med boken:
Den var super duperspännande vilket leder till att man bara vill fortsätta läsa hela tiden.

Försök att komma på något som boken påminner om - en film, annan bok, tv-serie, något som hänt dig... vad som helst!
Det var en mening i boken som lyder såhär "Honey trampade vatten, när hennes hovar plötsligt nådde den sandiga botten vacklade hon till." Precis när jag läste den meningen så blev jag påmind om när jag själv var ute på en ridtur, så skulle vi rida i vatten som hästarna inte bottnade på. Så när vi då äntligen kom tillbaka på fast mark var min häst precis på väg att ta ett nytt simtag när hennes hov stöter i bottnen och hon snubblar till.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar